Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Seminar de Management pentru procurori generali si prim-grefieri


DESCRIERE GENERALA. OBIECTIVELE SEMINARULUI

Intalnirea de lucru si-a  propus cunoasterea reciproca si un schimb de experienta intre participanti pe teme relevante in ceea ce priveste imbunatatirea eficientei activitatii in parchete.

In acest scop, participantii au:
- analizat aspecte care asigura eficienta activitatii in parchete;
- formulat propuneri de optimizare a procesului managerial;
- analizat aspecte referitoare la managementului schimbarii si managementul timpului;
- realizat aplicatii practice privind temele abordate;
- analizat, dezbatut si stabilit bunele practici in domeniu.

La seminar au participat 5 procurori generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel, 2 procurori generali adjuncti ai parchetelor de pe langa curtile de apel, 6 prim-grefieri ai parchetelor de pe langa curtile de apel si 3 grefieri-sefi din cadrul parchetelor de pe langa curtile de apel.
    
PROPUNERI PRIVIND CRESTEREA EFICIENTEI ACTIVITATII IN PARCHETE

Una din activitatile planificate in cadrul seminarului a vizat identificarea, pe grupuri de lucru, a principalelor probleme si a solutiilor aferente acestora in vederea cresterii eficientei activitatii in parchete. Au fost constituite 4 grupuri de lucru mixte (din fiecare grupa au facut parte magistrati si grefieri), fiecare grupa urmand sa identifice probleme si solutii in vederea cresterii eficientei activitatii in parchete pe un indicator dat. Cei 4 indicatori au fost:
- operativitate;
- imagine publica;
- comunicarea interna;
- cresterea calitatii activitatii de urmarire penala si judiciara;

La nivelul fiecarui grup de lucru, pe tipuri de indicatori, s-au formulat urmatoarele propunerile de eficientizare a activitatii, care nu se circumscriu in sfera atributiilor manageriale ale conducatorilor de parchete:

I. INDICATORUL OPERATIVITATE

1. Propuneri care presupun modificari legislative:

- trecerea IML in subordinea Ministerului Justitiei (motivare: in acest mod ar fi rezolvata problema costurilor pe care le implica efectuarea expertizelor. In prezent, lipsa fondurilor pentru achitarea expertizelor determina efectuarea cu intarziere a acestora, fapt ce conduce la temporizarea procedurilor);
- identificarea unor solutii pentru reducerea timpului de efectuare a expertizelor tehnico-criminalistice;
- cooptarea unor specialisti in domeniul economico-financiar in cadrul Ministerului Public, dupa modelul DNA, fapt ce ar determina scaderea duratei de efectuare a expertizelor si reducerea costurilor acestora;
- cresterea duratei mandatului functiilor de conducere la nivelul parchetelor si legiferarea posibilitatii de reinvestire fara examen;
- cresterea perioadei pentru care poate fi dispusa delegarea personalului auxiliar, de la 60 de zile la 6 luni;
- reinvestirea in functii de conducere a personalului auxiliar de specialitate, fara examen;
- modificarea Regulamentelor de concurs pentru personalul auxiliar de specialitate (numirea in comisii a unui numar mai redus de procurori – maxim 20, scaderea numarului comisiilor, publicitatea procedurii, eliminarea cerintei consimtamantului);
- modificarea procedurii de ocupare a functiilor de conducere de catre grefieri prin stabilirea conditiei de a detine gradul corespunzator unitatii de parchet in cadrul careia exista functia de conducere vacanta si prevederea unei conditii de vechime minime de 3 ani la unitatea de parchet corespunzatoare – de acelasi grad);

2. Propuneri referitoare la imbunatatirea aplicatiei de arhivare electronica si a aplicatiei ECRIS-CDMS:

- punerea in acord a aplicatiei de arhivare electronica a parchetelor (stabilita prin Ordinul 61 din 12 martie 2010 a Procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, modificat prin ordinul 41 din 01 martie 2011) cu cea a Ministerului de Interne, astfel incat in dosarele in care se efectueaza  supravegherea cercetarilor, setul de lucrari arhivate electronic la nivelul organelor de politie sa fie preluat de parchet urmand sa se adauge la acesta setul de documente intocmite de procuror. Corelarea celor doua aplicatii ar conduce, la nivelul parchetelor, la reducerea timpului de lucru si implicit la reducerea resurselor umane implicate in realizarea arhivarii electronice;  
- revizuirea aplicatiei ECRIS-CDMS intrucat la unele parchete de pe langa curtile de apel s-a constatat ca nu sunt evidentiate toate posturile de politie arondate care efectueaza cercetarile penale, fapt ce conduce la inregistrarea unor erori in executarea aplicatiei;

3. Propuneri referitoare la resursele umane:

- regandirea schemelor pentru procurori si personalul auxiliar, in raport cu volumul de activitate;
- finantarea posturilor existente in scheme;
- preluarea unor atributii de catre grefieri.

4. Propuneri referitoare la resursele materiale: reglementarea modalitatii de plata a expertizelor si a traducatorilor (in special in cadrul mandatului european si transferului de proceduri, unde se inregistreaza costuri foarte mari pentru traducere).

II. IMAGINE PUBLICA

Propuneri privind modificarea Ordinului 116 din 24 mai 2007 Procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si al „Ghidului pentru bune practici pentru cooperarea intre instante, parchetele de pe langa acestea si mass-media”, aprobat prin Hotararea nr.277/13.04.2006 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii
    
1. Propuneri privind modificarea Ordinului 116 din 24 mai 2007 al Procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie

- reglementarea persoanelor autorizate sa furnizeze informatii catre mass-media;
- definirea sintagmei de « prezentare tehnica de specialitate » utilizata in art. 2 alin. (3) din Ordinul 116 din 24 mai 2007 al Procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie privind desfasurarea activitatii de relatii cu mass-media in cadrul Ministerului Public.     Motivare: au existat situatii in care sintagma a fost interpretata in mod diferit de purtatorii de cuvant si procurorii de caz care au dat informatii mass-media.   
- reglementarea formatului comunicatului de presa, tinandu-se seama de dispozitiile Legii nr. 677/2001;
- comunicarea de catre parchet catre media a actului de sesizare a instantei;
    
2. Propuneri privind modificarea Ghidului de bune practici pentru cooperarea intre instante, parchetele de pe langa acestea si mass-media”, aprobat prin Hotararea nr. 277/13.04.2006 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii
- inlaturarea din art. 9 alin. (2)  a sintagmei „in instanta dosare si registrele sunt publice’’

3. Reglementarea activitatii de eliberare a unor copii de pe actele/lucrarile dosarului aflat in lucru/solutionat la parchet in vederea crearii unei practici unitare in aceasta materie:
- prevederea tipurilor de acte;
- reglementarea categoriilor de persoane carora le pot fi eliberate;
- reglementarea momentului la care pot fi eliberate.

III. COMUNICARE INTERNA

- eliminarea paralelismelor in solicitarile CSM si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu termene diferite;
- inlaturarea dublarii comunicarilor catre parchete (CSM, Ministerul Public) - de exemplu, hotarari privind cariera magistratilor sunt comunicate atat de CSM cat si Ministerul Public, fapt care conduce la o dubla inregistrare;
- solutii tehnice pentru extinderea memoriei sistemului informatic in vederea facilitarii comunicarii via e-mail;
- infiintarea unui post de specialist IT pentru unitatile de parchet locale mari (din municipiile resedinta de judet);
- asigurarea accesului la Internet pentru a face posibila accesarea platformei de e-learning pentru grefieri;
- regandirea sistemului de evaluare pentru personalul auxiliar, prin implicarea in acest proces a prim-grefierilor.

IV. CRESTEREA CALITATII ACTIVITATII DE URMARIRE PENALA SI JUDICIAR
 
- cresterea competentelor non-jurisdictionale ale grefierilor, atat in sectorul judiciar, cat si in cel de urmarire penala (corelativ cu cresterea schemelor de personal);
- pregatirea profesionala a procurorilor si grefierilor (in materia noilor coduri si in domeniile de interes) si alocarea fondurilor corespunzatoare in acest sens catre INM si SNG.
   

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Seminar de Management pentru procurori generali si prim-grefieri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016