Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legislatie 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un judecator care apeleaza la un consilier de etica va fi unul vulnerabil

Institutia consilierului de etica este vazuta ca o "aberatie" sau ca "un sistem de informatori" de catre magistrati, fiind formulata deja plangere de catre Asociatia Magistratilor din Romania prin care  solicita revocarea in tot a Hotararii nr. 434/17.05.2016 a Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii prin care s-a dispus reglementarea institutiei consilierului de etica si procedura de selectie a acestuia.

Institutia consilierului de etica, introdusa de CSM printr-o Hotarare a Sectiei pentru judecatori si vazuta de magistrati ca "un sistem de informatori" cu obiceiuri "de natura celor securiste", agita amele in magistratura si obliga Consiliul Superior al Magistraturii la explicatii si masuri. Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) condusa de judecatoarea Gabriela Baltag a formulat vineri, 17 iunie 2016, o plangere prealabila in care solicita revocarea in tot a Hotararii nr. 434/17.05.2016 a Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii prin care s-a dispus reglementarea institutiei consilierului de etica si procedura de selectie a acestuia, avand la baza propunerile formulate in cadrul intalnirilor Grupului de lucru privind eficienta activitatii instantelor, scrie Luju.ro.

De asemenea, aceeasi sursa aminteste ca AMR sustine in plangerea prealabila inaintata CSM ca institutia consilierului de etica este lipsita de legalitate, neavand o baza legala intrucat nu este prevazuta in cuprinsul niciunui act normativ, in vigoare. In opinia judecatoarei Gabriela Baltag, este imposibil ca Sectia pentru judecatori a CSM sa legifereze printr-o Hotarare in materie de statut a judecatorilor si sa procedeze la infiintarea unor institutii care vine sa afecteze grav indepedendenta si impartialitatea acestora.

"Pe de alta parte, trecand peste aspectul de legalitate, AMR arata ca impunerea de catre CSM a unui numar de consilieri de etica, diferentiat si fara nicio justificare este de natura a crea discriminare si indoiala nepermisa asupra judecatorilor care activeaza in cadrul unei instante. Gabriela Baltag face referire la faptul ca, in mod discriminatoriu, CSM a dispus ca la fiecare curte de apel sa functioneze 2 consilieri de etica, iar la fiecare tribunal un consilier de etica, fiind excluse din “raza de interes a consilierului de etica, judecatoriile si instanta suprema, iar judecatorii care fac parte din Consiliul Superior al Magistraturii nu au fost retinuti nicio clip ca posibili subiecti de consiliere etica”.

In acelasi timp, Asociatia Magistratilor din Romania evidentiaza ca procedura de selectie a consilierilor de etica este “mai mult decat ambigua”, mai ales in situatia in care isi depun candidatura un numar insuficient de judecatori sau atunci cand nu exista niciun judecator care daca acest lucru. Mai mult, in cuprinsul hotararii adoptate de Sectia pentru judecatori a CSM si care vine sa aiba rol de lege, nu se explica prin ce metode poate fi obtinut acordul scris al judecatorilor nominalizati de presedintele tribunalului sau, dupa caz, de presedintele curtii de apel.", arata Luju.ro.

Totodata, se instarureaza si o problema privind lipsa de claritate in ce priveste corectitudinea “procedurii de consultare a tuturor judecatorilor instantei” de catre presedintele acesteia, in sensul de a se specifica daca acest lucru se realizeaza in regim de confidentialitate, modul de consultare a colegiului de conducere in vederea adoptarii unei hotarari de desemnare a consilierului de etica, care ulterior va fi transmisa Institututul National al Magistraturii.

"Pericolul major pe care il poate reprezenta institutia consilierului de etica este data de modul de desfasurare a activitatii acestuia si de maniera in care un judecator va apela la acesta", atrage atentia aceeasi sursa, amintind totodata ca "un judecator care apeleaza la un consilier de etica va fi unul vulnerabil, iar aceasta intrucat nu exista nicio garantie de confidentialitate".

 

 


Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Un judecator care apeleaza la un consilier de etica va fi unul vulnerabil":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Poate sunteti interesat si de:

©2022 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2022

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016