Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fisa postului: de ce este important sa o ai si ce informatii trebuie sa cuprinda

Fisa postului: de ce este important sa o ai si ce informatii trebuie sa cuprinda
Fisa postului este documentul care precizeaza sarcinile si responsabilitatile ce-i revin titularului postului, conditiile de lucru, standardele de performanta, modalitatea de recompensare, precum si caracteristicile personale necesare angajatului pentru indeplinirea cerintelor postului.

Multi angajatori, fara experienta, merg pe principiul: „Lasa, ca facem toti tot ce e nevoie!“. Eronat! Codul muncii e foarte clar la acest capitol: „Salariatul are obligatia de a realiza norma de munca sau, dupa caz, de a indeplini atributiile ce ii revin conform fisei postului“ (art. 39 alin. (2) lit. a)). Cu alte cuvinte, daca nu lucrezi la strung sau nu cari saci in depozit, unde ai o norma de munca, trebuie sa faci ceea ce scrie in fisa postului.

Esti angajat? Nici nu stiai ca ai asemenea drepturi! Codul muncii te avantajeaza! Afla AICI cum<<

Fisa postului este documentul in care se descrie un post din cadrul unei organizatii, precizandu-se rolul acestuia, precum si relatiile profesionale pe care trebuie sa le aiba ocupantul postului cu ceilalti angajati in vederea realizarii obiectivelor specifice postului respectiv.

Fisa postului este un document asumat si semnat de salariat la angajare.

PONT pentru angajati! 
Desi Fisa postului nu este un document ce trebuie inregistrat in registrul general de evidenta a salariatilor odata cu Contractul Individual de Munca, ea trebuie prezentata la controalele inspectorilor ITM. Angajatorul te poate duce cu vorba (cum se spune prin popor), spunand ca fisa postului nu este atat de importanta, in consecinta o veti semna mai tarziu. 

Pentru a evita probleme mari la locul de munca, iti recomandam sa ceri fisa postului. Vei sti ce ai de facut conform pozitiei pe care o ocupi in firma.

De ce este importanta Fisa postului

– ti se faciliteaza procesul de autoclarificare referitoare la post;
– te raportezi corect la ceilalti angajati;
– este o excelenta baza de plecare pentru evaluarea performantelor;
– cunosti mediul si conditiile in care trebuie sa-ti desfasori activitatea;
– iti poti planifica mult mai bine cariera.

Cand semnezi fisa postului (sau verifici fisa postului pe care deja ai semnat-o), asigura-te ca are cele mai importante elemente:
– identificarea postului (adica informatii privind numele si prenumele tau, denumirea postului, pozitia din Clasificarea Ocupatiilor din Romania –COR, departamentul in care lucrezi, nivelul postului, relatiile organizatorice ierarhice, functionale si de reprezentare);
– descrierea postului (adica scopul general al postului, obiectivele, sarcinile si responsabilitatile, conditiile de lucru, indicatorii de performanta, posibilitatile de avansare);
– specificatia postului (adica nivelul de studii, specializarea necesara, competentele postului, experienta de lucru necesara).

MODEL Fisa post


Denumirea postului:
 

I. Identificarea postului

1. Numele si prenumele titularului:

2. Denumirea postului:
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3. Pozitia in COR / Cod:
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punctul de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4. Departamentul / locatia:
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5. Nivelul postului:
a. Conducere / coordonare: top / middle / low
b. Executie: specialist / entry

6. Relatiile:
a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
b. Functionale (colaborare, pe orizontala):
c. Reprezentare (colaborare, consultanta):
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 

II. Descrierea postului

1. Scopul general al postului:
[Se trece o singura fraza, maximum doua, care sa descrie scopul principal al postului. In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Obiectivele postului:
[Se descriu principalele obiective, listate in ordinea importantei lor. In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, obiectivele pot diferi. ATENTIE: Obiectivele postului trebuie sa fie in concordanta cu obiectivele firmei.]

3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului:
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile / atributiile/activitatile pot diferi.]

4. Descrierea responsabilitatilor postului:
a. Privind relatiile interpersonale / comunicarea
b. Fata de echipamentul din dotare
c. In raport cu obiectivele postului
d. Privind securitatea si sanatatea muncii
e. Privind regulamentele / procedurile de lucru
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, responsabilitatile postului pot diferi.]

5. Conditiile de lucru ale postului:
a. Programul de lucru:
[Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.]
b. Conditiile materiale:
- ambientale – umiditate, frig, temperaturi crescute, intuneric, lumina, zgomot, izolare fonica, alternari frig / caldura, lumina / intuneric etc.;
- deplasari – deplasari frecvente in afara firmei (in localitate, in tara, in strainatate);
- spatiu – spatiu inchis / spatii largi (pentru cei care sufera de claustrofobie / agorafobie);
- conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii): telefon, masina, laptop sau tinuta obligatorie (costum sau uniforma obligatorie).
c. Conditii de formare profesionala:
d. Buget:
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

6. Gradul de autonomie:
a. Autoritate asupra altor posturi:
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte – in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate):
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]

7. Indicatori de performanta:
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]

8. Perioada de evaluare a performantelor:
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]

9. Evolutii posibile:
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
 

III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii:
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Calificarile / specializarile necesare:
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma, se pot solicita si alte calificari / specializari.]

3. Competentele postului spachet de competentet:
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma, se pot solicita si alte competente.]

4. Experienta de lucru necesara [vechimea in specialitatea ceruta de post]:
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma n functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]

Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,

A P R O B A T
Director General

Extras din Lucrarea Ghidul angajatului. Codul muncii in interesul tau!...click AICI pentru detalii si formular de comanda<<

 
 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 05 Septembrie 2024
Votati articolul "Fisa postului: de ce este important sa o ai si ce informatii trebuie sa cuprinda":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI